środa, 14 września 2016

Po prostu... biblioteczka:-)

W czerwcu Moi Rodzice byli na wycieczce w Toskanii - wrócili z niesamowitymi wrażeniami i wieloma ciekawymi opowieściami, mój Tata wrócił również z interesującą prośbą - marzeniem: czy zrobię mu miniaturową starą  stylizowaną biblioteczkę? - podobną do tej, jaką widział na wystawie sklepowej we Włoszech - Zrobię. Spróbuję. Zobaczymy, co wyjdzie.

Zrobiłam. Tata był pod wrażeniem:)

Dlatego dzisiaj również Wam - Czytelnikom mojego bloga - postanowiłam pokazać, co mi wyszło:)

Bazą do biblioteczki okazał się drewniany pojemnik na sztućce z trzema pionowymi przegródkami i jedną poziomą. Wewnętrzne półeczki zrobiłam z drewnianych ramek na zdjęcia, które odpowiednio przycięłam, przeszlifowałam brzegi i wkleiłam w całość. Biblioteczkę zabejcowałam lazurem w dwóch odcieniach jednocześnie: brązowym i orzech włoski - zależało mi na uzyskaniu ciekawego odcienia starego drewna, a następnie zabezpieczyłam woskiem bezbarwnym - lakier by tu nie pasował, za bardzo by się świeciło...


w biblioteczce znalazło się 62 książki - 50 mniejszych i 12 większych - wszystkie własnoręcznie wykonane


górna półka - podróżnicza - zawiera mnóstwo w różny sposób pomiętych, zwiniętych starych map i pamiątek z podróży - mini wieża Eiffla, muszelki...


wykonałam sześciotomową encyklopedię, dodałam miniaturowy globus, kilka zrobionych z modeliny fimo buteleczek, do tego stara lampa naftowa i dwie buteleczki szklane wypełnione piaskiem z ciekawymi naklejkami z zestawu Etykiety na buteleczki - Prima Montpellier Apothecary Vial Labels (retrokraftshop.pl)



na środkowej półce nalazły się książki, przybornik z długopisami, korkociąg, filiżanki, klucze, ozdobny kufel, pomięte i złożone na kupkę stare listy i zrobiony przeze mnie notatnik owinięty w skórę



również miniaturowa Biblia i mini prezencik


środkowa półka w całości:


dolna półka - kolejne książki, żarówka, miniaturowy stetoskop i łańcuch DNA:


obok kolejny skórzany notes i miniaturowa waltornia na nim, pod spodem pusta półeczka, żeby można było coś jeszcze samemu postawić:)


póki pionowe:


na pierwszej przed książkami lampa i żaróweczki:


na drugiej porcelanowy dzbanuszek i mini kareta:


na trzeciej mini kasety magnetofonowe i mini prezencik:


na ostatniej - miniaturowa maszyna do szycia i ozdobne flakoniki wykonane z elementów do wyrobu biżuterii:


wszystkie "gadżety" - bibelociki pochodzą z przeróżnych miejsc, głownie z http://retrokraftshop.pl oraz http://mbbeads.pl/pl/

a całość - jeszcze raz - prezentuje się tak:




Biblioteczkę zgłaszam na wyzwanie:


wyzwanie Retrokraftshop:


oraz na wyzwanie Craftowego Ogródka:



I jakie wrażenia?:)
Pozdrawiam))

13 komentarzy:

  1. To jest coś niesamowitego! Ile pracy! Jaka pomysłowość! Jestem pod ogromnym wrażeniem i podziwiwam Twoją pracęogromnie! :) Ciekawi mnie poza tym - co prawda wiele szczegółów wyjaśniłaś - ale jak zrobiłaś te okładki na książki ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za tak miłe słowa:))
      okładki zrobiłam z dwóch małych kawałków tektury każdy 4x5 cm i 3x4 cm oklejanych brystolem - głównie czarnym, ale też białym, brązowym, żółtym, zielonym, granatowym i różowym:), a pomiędzy wkładałam pocięte kawałki czystego papieru. same okładki poszukałam w internecie - takie "rozłożone" i zmniejszałam do odpowiedniego rozmiaru...

      Usuń
  2. Jestem pod wrażeniem!
    Świetna!Bardzo mi się podoba ...
    Robiłam kiedyś takie półeczki z różnymi bibelocikami ale baaaardzo skromne. Pociąga mnie świat miniaturowych rzeczy, są cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, toż to majstersztyk po prostu! Świetny dobór dodatków i super wykonanie! Dziękujemy za udział w Retromanii!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow - podziwiam, dziękuję za udział w wyzwaniu CO :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjna praca! Nie można oderwać oczu! Przewijam to do góry to na dół i tak od 5 minut :) Brawo! Wspaniałe wykonanie, dużo serca i godzin pracy. Dziękuję, Kraftszopa, DT Craftowy Ogródek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow! Tyle drobiazgów!
    Dziękujemy za udział w wyzwaniu na blogu Przydasie Pasjonaty :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za udział w wyzwaniu PrzydasiPasjonaty...

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna praca :) Dziękujemy za wspólną zabawę na blogu Przydasie Pasjonaty.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niesamowity! Ile pracy poświęciłaś. Super, że bawisz się z nami na blogu Przydasie Pasjonaty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo pracochłonny projekt !!! Dziekujemy za zgłoszenie tego cuda w retromanii

    OdpowiedzUsuń
  11. Miła niezpodzianka, cały blog ze wspaniałą zawartością postów, a biblioteczki po prostu urzekają. Już mam odpowiedź na pytanie,skąd te małe gadżety.

    OdpowiedzUsuń
  12. 35 yr old Data Coordiator Leland Noddle, hailing from Vanier enjoys watching movies like Claire Dolan and Polo. Took a trip to Quseir Amra and drives a Ferrari 512. zrodlo imp

    OdpowiedzUsuń