środa, 14 września 2016

Po prostu... biblioteczka:-)

W czerwcu Moi Rodzice byli na wycieczce w Toskanii - wrócili z niesamowitymi wrażeniami i wieloma ciekawymi opowieściami, mój Tata wrócił również z interesującą prośbą - marzeniem: czy zrobię mu miniaturową starą  stylizowaną biblioteczkę? - podobną do tej, jaką widział na wystawie sklepowej we Włoszech - Zrobię. Spróbuję. Zobaczymy, co wyjdzie.

Zrobiłam. Tata był pod wrażeniem:)

Dlatego dzisiaj również Wam - Czytelnikom mojego bloga - postanowiłam pokazać, co mi wyszło:)

Bazą do biblioteczki okazał się drewniany pojemnik na sztućce z trzema pionowymi przegródkami i jedną poziomą. Wewnętrzne półeczki zrobiłam z drewnianych ramek na zdjęcia, które odpowiednio przycięłam, przeszlifowałam brzegi i wkleiłam w całość. Biblioteczkę zabejcowałam lazurem w dwóch odcieniach jednocześnie: brązowym i orzech włoski - zależało mi na uzyskaniu ciekawego odcienia starego drewna, a następnie zabezpieczyłam woskiem bezbarwnym - lakier by tu nie pasował, za bardzo by się świeciło...


w biblioteczce znalazło się 62 książki - 50 mniejszych i 12 większych - wszystkie własnoręcznie wykonane


górna półka - podróżnicza - zawiera mnóstwo w różny sposób pomiętych, zwiniętych starych map i pamiątek z podróży - mini wieża Eiffla, muszelki...


wykonałam sześciotomową encyklopedię, dodałam miniaturowy globus, kilka zrobionych z modeliny fimo buteleczek, do tego stara lampa naftowa i dwie buteleczki szklane wypełnione piaskiem z ciekawymi naklejkami z zestawu Etykiety na buteleczki - Prima Montpellier Apothecary Vial Labels (retrokraftshop.pl)



na środkowej półce nalazły się książki, przybornik z długopisami, korkociąg, filiżanki, klucze, ozdobny kufel, pomięte i złożone na kupkę stare listy i zrobiony przeze mnie notatnik owinięty w skórę



również miniaturowa Biblia i mini prezencik


środkowa półka w całości:


dolna półka - kolejne książki, żarówka, miniaturowy stetoskop i łańcuch DNA:


obok kolejny skórzany notes i miniaturowa waltornia na nim, pod spodem pusta półeczka, żeby można było coś jeszcze samemu postawić:)


póki pionowe:


na pierwszej przed książkami lampa i żaróweczki:


na drugiej porcelanowy dzbanuszek i mini kareta:


na trzeciej mini kasety magnetofonowe i mini prezencik:


na ostatniej - miniaturowa maszyna do szycia i ozdobne flakoniki wykonane z elementów do wyrobu biżuterii:


wszystkie "gadżety" - bibelociki pochodzą z przeróżnych miejsc, głownie z http://retrokraftshop.pl oraz http://mbbeads.pl/pl/

a całość - jeszcze raz - prezentuje się tak:




Biblioteczkę zgłaszam na wyzwanie:


wyzwanie Retrokraftshop:


oraz na wyzwanie Craftowego Ogródka:



I jakie wrażenia?:)
Pozdrawiam))

12 komentarzy:

  1. To jest coś niesamowitego! Ile pracy! Jaka pomysłowość! Jestem pod ogromnym wrażeniem i podziwiwam Twoją pracęogromnie! :) Ciekawi mnie poza tym - co prawda wiele szczegółów wyjaśniłaś - ale jak zrobiłaś te okładki na książki ??

    OdpowiedzUsuń
    Odpowiedzi
    1. Dziękuję bardzo za tak miłe słowa:))
      okładki zrobiłam z dwóch małych kawałków tektury każdy 4x5 cm i 3x4 cm oklejanych brystolem - głównie czarnym, ale też białym, brązowym, żółtym, zielonym, granatowym i różowym:), a pomiędzy wkładałam pocięte kawałki czystego papieru. same okładki poszukałam w internecie - takie "rozłożone" i zmniejszałam do odpowiedniego rozmiaru...

      Usuń
  2. Jestem pod wrażeniem!
    Świetna!Bardzo mi się podoba ...
    Robiłam kiedyś takie półeczki z różnymi bibelocikami ale baaaardzo skromne. Pociąga mnie świat miniaturowych rzeczy, są cudowne :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Wow, toż to majstersztyk po prostu! Świetny dobór dodatków i super wykonanie! Dziękujemy za udział w Retromanii!

    OdpowiedzUsuń
  4. Wow - podziwiam, dziękuję za udział w wyzwaniu CO :)

    OdpowiedzUsuń
  5. Rewelacyjna praca! Nie można oderwać oczu! Przewijam to do góry to na dół i tak od 5 minut :) Brawo! Wspaniałe wykonanie, dużo serca i godzin pracy. Dziękuję, Kraftszopa, DT Craftowy Ogródek.

    OdpowiedzUsuń
  6. Wow! Tyle drobiazgów!
    Dziękujemy za udział w wyzwaniu na blogu Przydasie Pasjonaty :) Powodzenia!

    OdpowiedzUsuń
  7. Dziękuję za udział w wyzwaniu PrzydasiPasjonaty...

    OdpowiedzUsuń
  8. Świetna praca :) Dziękujemy za wspólną zabawę na blogu Przydasie Pasjonaty.

    OdpowiedzUsuń
  9. Niesamowity! Ile pracy poświęciłaś. Super, że bawisz się z nami na blogu Przydasie Pasjonaty :)

    OdpowiedzUsuń
  10. bardzo pracochłonny projekt !!! Dziekujemy za zgłoszenie tego cuda w retromanii

    OdpowiedzUsuń
  11. Miła niezpodzianka, cały blog ze wspaniałą zawartością postów, a biblioteczki po prostu urzekają. Już mam odpowiedź na pytanie,skąd te małe gadżety.

    OdpowiedzUsuń